De diëten met hoge hoeveelheden gehele korrels kunnen helpen significant gewichtsverlies bereiken, en ook het risico van chronische ziekten zoals diabetes en cardiovasculaire ziekte, volgens een team van de onderzoekers van de Staat Penn bij Universitair Park en de Universiteit van Geneeskunde verminderen.
De „consumptie van gehele korrels is geassoci?ërd met een lager lichaamsgewicht en de lagere bloeddruk,“ bovengenoemde medeauteurStuiver kris-Etherton, onderscheidde professor van voedingswetenschappen bij Staat Penn. „Wij dachten dat het opnemen van gehele korrels in een hart-gezond dieet van het gewichtsverlies de zelfde voordelen aan mensen op risico van chronische ziekten kan opleveren.“
De onderzoekers wierven 50 zwaarlijvige volwassenen - wijfje mannelijke 25 en 25 - tussen leeftijden 20 tot 65 aan en het geweten om metabolisch syndroom, een cluster van symptomen te hebben die het risico verhogen om cardiovasculaire ziekte en diabetes te ontwikkelen. |
|
|
Zij werden willekeurig toegewezen aan of een groep die instructies ontving om elk van hun korrelporties van gehele korrels of elk van hun korrelporties van geraffineerde korrels te hebben.
„Wij vroegen deelnemers in de gehele korrelgroep om ons op voedsel te concentreren dat gehele korrels had aangezien het eerste ingrediënt,“ hoofdauteursHeide Katcher, een Penn ontvanger van de Staat Ph.D. en momenteel een dieetintern bij Universiteit Tulane zei.
Tijdens de periode van de 12 weekstudie, ontvingen alle deelnemers de zelfde dieetraad op gewichtsverlies, en aanmoediging om aan gematigde fysische activiteit deel te nemen. De onderzoekers vroegen ook deelnemers om vijf dagelijkse porties van vruchten en groenten, drie porties van met laag vetgehalte zuivelproducten, en twee porties van mager vlees, vissen of gevogelte te verbruiken.
De bevindingen van de studie worden gepubliceerd in de kwestie van Januari 2008 van het Amerikaanse Dagboek van Klinische Voeding.
De resultaten van de studie toonden aan dat de tailleomtrek en het lichaamsgewicht beduidend in beide groepen verminderden - tussen 8-11 ponden gemiddeld maar gewicht was het verlies in het buikgebied beduidend groter in de gehele korrelgroep.
Volgens Katcher, ervoer de gehele korrelgroep een 38 percentendaling van c-Reactieve eiwitniveaus in hun bloed. Een hoog niveau van deze ontstekingsteller wordt verondersteld om patiënten op een hoger risico voor diabetes, hypertensie en cardiovasculaire ziekte te plaatsen.
„Zou u typisch het gewichtsverlies verwachten dat wordt geassoci?ërd met een daling van c-Reactieve proteïne, maar de geraffineerde korrelgroep toonde geen daling van deze teller van ontsteking alhoewel zij gewicht,“ bovengenoemde kris-Etherton verloren.
De onderzoeker van de Staat Penn stelt voor dat het vinden is omdat de consumptie van geraffineerde korrels is verbonden met verhoogde niveaus van de proteïne. Zo alhoewel de mensen in de geraffineerde korrel verloren gewicht groeperen, ontkende het feit dat zij zodat vele geraffineerde korrels waarschijnlijk aten het gunstige effect van gewichtsverlies op c-Reactieve eiwitniveaus.
Terwijl het niet volledig duidelijk is zegt hoe precies de proteïne in de gehele korrelgroep, Richard Legro, M.D., professor van verloskunde en gynaecologie bij het Medische Centrum van Hershey van de Staat Penn en een mede-onderzoeker is verminderd, de schaal van vermindering aan dat gezien met het gebruik die van statindrugs gelijkaardig is, het potentieel van dieet benadrukken om ernstige medische complicaties te verhinderen.
De deelnemers in de gehele korrel groeperen zich ook getoond een verhoogde opname van vezel en magnesium, zowel van welke het potentiële begin van diabetes verhinderen of kan vertragen.
De onderzoekers zeggen de studie geschikt is aangezien het de brede keus van gehele korrels in de markt richt.
„Er is heel wat voedsel rond die eis zij bevatten gehele korrel maar werkelijk geen belangrijke bronnen van gehele korrel,“ bovengenoemde kris-Etherton zijn. Zij adviseert geheel korrelvoedsel waar minstens 51 percent van de korrel uit gehele korrel komt. Deze omvatten havermeel, geheel korrelgraangewas, ongepelde rijst, whole-wheat deegwaren en snacks zoals granolabars, popcorn en whole-wheat crackers.
„Dit is de eerste klinische studie om te bewijzen dat de een dieetrijken in gehele korrels tot gewichtsverlies kunnen leiden en het risico van verscheidene chronische ziekten verminderen,“ toegevoegde kris-Etherton.
Andere onderzoekers op het document die een uniek multidisciplinair team van klinische wetenschappers vertegenwoordigen die de rol van dieet en actief ziekte bestuderen omvatten Allen R. Kunselman, hogere instructeur; Laurence M. Demers, onderscheidde professor van pathologie en geneeskunde; Deborah M. Bagshaw, klinische coördinator, allen bij Staat Penn, en Peter J. Gillies, directeur, de Strategie van de Wetenschap van de Gezondheid, het Laboratorium van Dupont Haskell voor Gezondheid en MilieuWetenschappen.
Het algemene Instituut van de Klok van Molens van Gezondheid en Menselijke Voeding en NIH steunde deze studie.
Bron: Amitabh Avasthi De Staat van Penn |
|
|
|
|
|
|
|
|