De cafeïne wordt gevonden in koffie, thee en vele frisdranken.
De diabetes is een voorwaarde waarin zijn niveaus van de bloedglucose te hoog zijn. Het hebben van teveel glucose in het bloed kan de ogen, de nieren en de zenuwen beschadigen, en de diabetes kan ook tot hartkwaal, slag en lidmaatamputaties leiden.
Type - diabetes 2 is de vorm nauw met betrekking tot zwaarlijvigheid.
De nieuwe bevindingen schijnen om tegenovergesteld aan vorig onderzoek betreffende diabetes en cafeïne te lopen. De vroegere studies wezen erop dat de mensen die koffie dronken een verminderd risico van type - diabetes 2 hadden, en zij die de meeste koffie dronken hadden het laagste risico.
De onderzoekers gebruikten nieuwe technologie -- een uiterst kleine glucosemonitor bedde onder de buikhuid in -- om de glucoseniveaus in 10 mensen, gemiddelde leeftijd 63 onophoudelijk te controleren.
Op dagen toen de deelnemers vier tabletten gegeven werden die cafeïne gelijkwaardig aan vier koppen van koffie bevatten, namen hun gemiddelde dagelijkse suikerniveaus 8 percenten in vergelijking met dagen toe toen de zelfde mensen vier placebotabletten werden gegeven, de onderzoekers die in de Zorg van de dagboekDiabetes worden gemeld.
„Wat wij werkelijk hier tonen is dat wanneer mensen met type - diabetes 2 die regelmatige koffiedrinkers zijn drinkt koffie, veroorzaakt het een verhoging in hun glucose door de dag boven wat het als zij geen cafeïne hebben,“ bovengenoemde Steeg is.
„Dit stelt voor dat de mensen met diabetes koffie zouden kunnen willen vermijden en andere dranken caffeinated zodat deze overdrijving niet voorkomt. Zij kunnen vinden dat het gemakkelijker is voor hen om hun glucose beneden te houden als zij cafeïne.“ vermijden
De steeg haalde twee mogelijke verklaringen aan.
De cafeïne kan zich in het proces mengen dat transporten de glucose van het bloed in spier en andere cellen in het lichaam dat als brandstof moet worden gebrand, hij zeiden. De cafeïne brengt ook de versie van de hormoonadrenaline teweeg, die de niveaus van de bloedsuiker kan opheffen, hij zei.
Een aantal studies hebben diverse resultaten over de gevolgen voor de gezondheid van cafeïne opgeleverd.
Bijvoorbeeld, meldden de onderzoekers van de V.S. vorige Maandag dat de zwangere vrouwen die twee of meer koppen van koffie een dag drinken tweemaal het risico van een mislukking aangezien zij hebben die cafeïne vermijden. Andere onderzoekers van de V.S. meldden de volgende dag dat de cafeïne de kansen kan verminderen van een vrouw om ovariale kanker te ontwikkelen.
Auteursrecht © 2008 Beperkt Reuters. Alle voorgebe*houde rechten. De heruitgave of de herdistributie van de inhoud van Reuters, die door het ontwerpen of gelijkaardige middelen omvatten, zijn uitdrukkelijk belemmerd zonder de vroegere geschreven toestemming van Reuters. Reuters zal niet voor om het even welke fouten of vertragingen in de inhoud aansprakelijk zijn, of voor om het even welke acties die in afhankelijkheid daarop worden gevoerd. Reuters en het het gebiedembleem van Reuters zijn gedeponeerd handelsmerken en handelsmerken van de Groep van Reuters bedrijven rond de wereld. |