Aangezien de gidsen werden uitgegeven, is de collectieve taille van de V.S. zich blijven uitbreiden en vele deskundigen hebben zorg uitgedrukt dat Amerikanen eenvoudig hun vette opname met suiker vervingen -- vaak in vorm van zwaar op de markt gebracht met laag vetgehalte snackvoedsel.
De vet-snijdt raad van de dieetrichtlijnen had wetenschap achter het; het verzadigd vet, als dat gevonden in vlees en zuivelfabriek, is gekend om cholesterol op te heffen, en de studies hebben aangetoond dat de diëten laag in verzadigd vet het risico van hartaanval kunnen verminderen. De studies van de bevolking van verschillende landen hebben ook een correlatie tussen hoge hoeveelheden dieetvet en bovenmatige ponden gevonden.
Nochtans, was er ontoereikend bewijsmateriaal dat de nationale aanbevelingen aan schuine streepvet, volgens de onderzoekers Einstein voordelig zouden zijn. Bij gebrek aan dat, debatteren zij, zou de overheid geen specifieke aanbevelingen moeten geven inzake wat Amerikanen zouden moeten eten.
„Wij proberen om het denken van mensen rond een klein beetje te draaien,“ de hoofdauteur Dr. Paul R. Marantz vertelde de Gezondheid van Reuters.
Een deel van de idee van de nationale dieetrichtlijnen, volgens Marantz, is dat zelfs als er onzekerheid over of zij voordelig zullen zijn, zij is kwaad waarschijnlijk niet kan doen.
Maar de timing van de met laag vetgehalte nadruk van de richtlijnen en de aar van de natie in zwaarlijvigheid stellen voor dat de richtlijnen tot het probleem zouden kunnen bijgedragen hebben, zeggen de onderzoekers. De studies hebben geconstateerd dat terwijl Amerikanen wat vet van hun diëten in het verleden de paardecennia in orde hebben gemaakt, hun totale calorieopname, gemiddeld, is uitgegaan.
Nochtans, is het verkeerd om dieetrichtlijnen van dit, volgens commentaar te beschuldigen dat met het artikel wordt gepubliceerd.
Een „storende tendens kwam tijdens de jaren voor toen het publiek werd geadviseerd om dieetvet te beperken; de voedsel bedrijven substitueerden suikers voor vet in veel verwerkt voedsel, verhoogden de mensen hun warmteopname, en het overwicht van zwaarlijvigheid nam toe,“ schrijf Dr. Steven H. Woolf, van de Universiteit van de Commonwealth van Virginia in Richmond, en Dr. Marion Nestle van de Universiteit van New York.
Dit, voegen zij toe, onderstreept slechts de behoefte aan volksgezondheidsdeskundigen hun bericht „nieuw uitrusten“, en mensen adviseren om op calorieën, niet alleen vet te letten, en genoeg oefening te krijgen.
Marantz vecht dat de overheid een hoger niveau van bewijsmateriaal zou moeten hebben alvorens specifieke richtlijnen uit te geven bij het eten -- gelijkaardig aan wat van drugbedrijven verwacht wordt die een nieuw product brengen aan de markt.
Hij en zijn collega's stellen voor dat de gezondheidsambtenaren beter door het geven van de richtlijnen van Amerikanen niet, maar voedingsinformatie zouden kunnen doen -- welke het erkennen omvat wanneer het onderzoekbewijsmateriaal spotty is.
„Geef ons al informatie u hebt,“ bovengenoemde Marantz, „maar niet een correcte beet in de vorm van een richtlijn.“
BRON: Amerikaans Dagboek van Preventieve Geneeskunde, online 22 Januari, 2008.
Auteursrecht © 2008 Beperkt Reuters. Alle voorgebe*houde rechten. De heruitgave of de herdistributie van de inhoud van Reuters, die door het ontwerpen of gelijkaardige middelen omvatten, zijn uitdrukkelijk belemmerd zonder de vroegere geschreven toestemming van Reuters. Reuters zal niet voor om het even welke fouten of vertragingen in de inhoud aansprakelijk zijn, of voor om het even welke acties die in afhankelijkheid daarop worden gevoerd. Reuters en het het gebiedembleem van Reuters zijn gedeponeerd handelsmerken en handelsmerken van de Groep van Reuters bedrijven rond de wereld. |