De „gegevens stellen voor dat die mensen die diëten hoger in luteïne/zeaxanthin verbruikten of de totale vitamine E lagere risico's van cataracten kan hebben,“ bovengenoemde hoofdauteur William G. Christen, een epidemioloog bij Brigham en het Ziekenhuis van Vrouwen en de Medische School van Harvard, Boston.
Deelnemers die de grootste hoeveelheden luteïne/zeaxanthin verbruikten -- vond in vele groenten -- had een 18 percenten lager risico om cataracten te ontwikkelen dan de groep die de minst verbruikte. De groep die de meeste vitamine E van zowel voedsel als supplementen verbruikte had 14 percenten vermindert risico.
De studie, in de kwestie van Januari van Archieven van Oftalmologie wordt gepubliceerd, vond dat vitamine E uit voedsel wordt de verkregen alleen niet genoeg was om het risico beduidend te verminderen dat.
De luteïne/zeaxanthin combinatie wordt overvloedigst gevonden in spinazie, broccoli, boerenkool, eieren, graan, en de erwten, dopen verklaard. Hij voegde, echter toe, dat het te spoedig specifieke voedselaanbevelingen moet doen. De fabrikanten van het supplement hebben onlangs luteïne aan multivitamins toegevoegd, maar een klinische proef is nodig om een welomlijnd voordeel van de samenstelling te bepalen, dopen verklaard.
De cataracten, het betrekken van de lens van het oog, treft vele bejaarde volwassenen. In feite, door leeftijd 80, meer dan zal de helft van de bevolking cataracten, volgens het Instituut van het Oog van de V.S. Nationale ontwikkeld hebben (NEI). De cataracten kunnen de scherpte van visie verminderen of een bruinachtige tint toevoegen aan visie. Volgens het instituut, het roken, het alcoholgebruik, de diabetes en de verlengde blootstelling aan zonlichtverhoging het risico van cataracten.
De nieuwe bevindingen zijn gebaseerd op een follow-up van vrouwelijke gezondheidsberoeps die aan de Studie van de Gezondheid van de veelzijdige Vrouwen deelnamen. Aan het begin van de studie, werd het gegeven verzameld over de hoeveelheid luteïne/zeaxanthin en vitamine E in het dieet van elke deelnemer, met inbegrip van hun geschiedenis van supplementgebruik. De medische verslagen werden gecontroleerd om te verifiëren de zelf-rapporten van cataracten van de meer dan 2.000 vrouwen die zeiden zij cataracten hadden ontwikkeld.
De nieuwe studie beweert niet dat het luteïne/zeaxanthin cataracten kan verhinderen, slechts dat het schijnt dat het hun vorming kan vertragen, de onderzoekers beklemtoonde.
Hoe de voedingsmiddelen cataracten zouden kunnen vertragen verlichten of? Het luteïne/zeaxanthin is pigment, zodat zouden zij „schadelijke straling kunnen absorberen die in het oog van UVstraling,“ komen dopen gespeculeerd. „Zij kunnen als anti-oxyderend eveneens dienst doen,“ verhinderend cellulaire schadegedachte dat door vrije basissen moet worden veroorzaakt.
Andere die studies, in zowel mannen als vrouwen worden uitgevoerd, hebben het effect van luteïne/zeaxanthin bekeken en/of doopt de vitamine E op cataracten, gezegd. Maar hij zei de nieuwe studie van 10 jaar één tot dusver van het langst is. Dat is, zei hij, belangrijk omdat de cataracten zich in tijd ontwikkelen. „Het blijkt dat wij aan een kritiek punt waar de gegevens genoeg sterk zijn om een behoefte aan een klinische proef“ voor te stellen bekijkend het anti-oxyderende potentiële effect op ooggezondheid, komen dopen gezegd.
Pour sa part, is NEI aanwerft momenteel onderwerpen van 50 tot 85 jaar oud voor een klinische proef op de capaciteit van luteïne/zeaxanthin en een ander anti-oxyderend voedingsmiddel, vistraan, om van de leeftijd afhankelijke cataracten en macular degeneratie te verminderen. Dr. Emily Y. Chew leidt die studie, die zij zei een willekeurig verdeelde zal zijn, gecontroleerde proef bekijkend of het luteïne/zeaxanthin, de vistraan of een combinatie van luteïne/zeaxanthin plus vistraan efficiënt zijn.
Kauw het geprijste werk van Christen zoals zijnd „een ander stuk van het raadsel dat naar luteïne kijkt die.“ nuttig zijn Nochtans, terwijl het luteïne in waarnemingsstudies beschermend kan lijken, kan dat niet uit in een striktere willekeurig verdeelde proef filteren, zei zij.
John J. McNeil, een Australische epidemioloog die vitamine E en cataracten heeft bestudeerd, was het ermee eens dat een willekeurig verdeelde klinische proef betrouwbaarder zou zijn omdat de „waarnemingsstudies die voedingsmiddelen impliceren een gemengd verslag van betrouwbaarheid hebben -- hoofdzakelijk omdat de dieetpatronen zo gemakkelijk door andere aspecten van levensstijl.“ worden verward
Verscheidene verdeelden klinische studies over vitamine E en cataracten willekeurig -- met inbegrip van één van van hem -- teleurstellende resultaten, toegevoegde McNeil hebben gehad, die de Afdeling van epidemiologie en preventative geneeskunde bij Universiteit Monash in Melbourne leidt.
Dr. Richard Bensinger, een woordvoerder voor de Amerikaanse Academie van Oftalmologie, zei hij de bevindingen van Christen als „zachte gegevens,“ beschouwt aangezien het „niet om voor alle variabelen in dieet en vrouwen werd ontworpen te controleren.“
Bijvoorbeeld, zei hij de studie niet de vorige opname van de vrouwen van voedsel kon controleren. Dat betekent dat de onderzoekers veronderstellingen over de hoeveelheid carotinoids in specifiek voedsel moesten maken, hoewel zij kunnen variëren zeer gebaseerd op hoe en waar zij gecultiveerd waren, hij zei.
Meer informatie
Er zijn meer op cataracten bij het Instituut van het Oog van de V.S. Nationale. |