Waar kwam het verhaal uit? Dr. Benedetta Bartali leidde het onderzoek samen met collega's van de Afdeling van VoedingsWetenschappen, Cornell Universiteit, in New York, en andere onderzoekinstellingen in de V.S. en Italië. De studie werd gesteund door het Italiaanse Ministerie van Gezondheid en door veelvoudige toelagen en contracten uit de Italiaanse bronnen van de V.S. en, met inbegrip van het Nationale Instituut van de V.S. van Gezondheid. Het werd gepubliceerd in het medische dagboek: Het dagboek van American Medical Association.
Welk soort wetenschappelijke studie was dit?
Zeer belangrijke punten:
- Europese RDA van vitamine E is 10mg
- De bronnen van het voedsel omvatten noten, sojabonen, plantaardige olie, broccoli, spruiten, spinazie, volkorenproducten, eieren
Dit was een cohortstudie die gegevens gebruikte uit een studie van de bevolkingsregistratie in te onderzoeken Italië worden bijeengezocht of de lage niveaus van vitaminen en voedingsmiddelen met fysieke functie in de bejaarden die verbonden zijn.
De onderzoekers nodigden mensen van 65 jaar en ouder, levend in Toscanië, Italië uit, om aan de goedgekeurde studie en 1.155 deel te nemen. Van deze groep, konden 457 niet worden omvat omdat zij of slechte fysieke prestaties bij het begin van de studie aantoonden, of zij hadden hun aanvankelijke fysieke gemeten prestaties niet. De mensen voor wie er geen vervolggegeven over dossier was (bijvoorbeeld van zij die waren gestorven, emigreerde of waar de vervolggegevens niet) waren verzameld waren ook uitgesloten. Dit linker 698 mensen met volledige gegevens voor analyse (60%).
De deelnemers werden gesteld vragen over een waaier van kwesties met inbegrip van onderwijs, banen, huishoudensamenstelling, algemene gezondheid en functionele staat. Zij voltooiden ook een vragenlijst wordt ontworpen om om het even welke depressie of zwakzinnigheid te ontdekken die. De deelnemers werden gevraagd om hun niveau van fysische activiteit te specificeren en dit werd later geclassificeerd in drie groepen: een sedentaire groep (mensen die volledig inactief waren of fysische activiteit slechts aanstaken, b.v. lopend, minder dan één uur per week); een lichte groep die twee tot vier uren per week fysisch actief was; en een gematigde aan intense groep die fysische activiteit meer dan vier uren per week of gematigde fysische activiteit (b.v. zwemmend) één tot twee uren per week of meer aanstak. De deelnemers voltooiden ook een voedselvragenlijst zodat hun opname van energie en voedingsmiddelen zou kunnen worden berekend. Een algemeen medisch onderzoek bij het begin van de studie omvatte hoogte, gewicht en bloedonderzoeken. De serummicronutrient concentratie in het bloed - d.w.z. de concentratie van vitamine E, folic zuur, vitamine B6, vitamine B12, vitamine D en ijzer - werd getest en de statistische modellen werden gebruikt om dit met de fysieke functie met elkaar in verband te brengen zoals die in drie jaarlijkse vervolgbezoeken wordt geregistreerd.
Bij de vervolgbezoeken, werden de deelnemers gegeven scores van 0-4 voor hun prestaties in drie objectieve tests: de beste tijd in twee tests waar zij werden gevraagd om vier meter te lopen; de totale die tijd aan stijging vijf keer van gezet aan status met gevouwen handen wordt gevergd; en een bevindende saldotest. De totale score voor de drie tests werd toegevoegd samen om score de van de „Korte Fysieke Batterij van Prestaties te geven“. Dit strekte zich van 0-12, met hogere aantallen uit die betere prestaties vertegenwoordigen. De auteurs pasten hun resultaten aan om met een aantal basislijnfactoren zoals leeftijd, geslacht, fysische activiteit (de drie groepen gebruiken), sociaal-economisch status en gewicht rekening te houden die.
Wat waren de resultaten van de studie?
De gemiddelde daling in de Korte Fysieke score van de Batterij van Prestaties tijdens de studieperiode, voor alle deelnemers, was punt 1.1. De analyse toonde aan dat van alle gemeten niveaus van micronutrients, slechts een lage concentratie van vitamine E beduidend met de verdere daling in fysieke functie werd geassoci?ërd.
Gebruikend andere statistische tests, de geïdentificeerdee onderzoekers dat de twee sterkste determinanten van daling in fysieke functie van meer dan 81 jaar, en de vitamineE concentratie in deelnemers van 70-80 jaar waren. Slechts één persoon in de studie nam vitamineE supplementen.
Welke gevolgtrekkingen maakten de onderzoekers van deze resultaten?
De onderzoekers zeggen dat deze resultaten „bewijs leveren dat een lage serumconcentratie van vitamine E met verdere daling in fysieke functie onder communautair-leeft oudere volwassenen.“ wordt geassoci?ërd Zij hebben meer klinische proeven om verzocht te onderzoeken of het geven van supplementen aan oudere mensen met lage niveaus van vitamine E functionele daling en het begin van onbekwaamheid kon verminderen.
Wat maakt de Dienst van de Kennis NHS van deze studie?
Een hoop gegevens werd verzameld in deze studie en de auteurs hebben enkele verenigingen in deze nieuwe publicatie voorgesteld, gebruikend drie analytische benaderingen. Zij stellen drie mechanismen voor die van de vereniging van lage vitamineE concentratie en een daling in fysieke functie zouden kunnen rekenschap geven. De potentiële beperkingen worden erkend door de auteurs:
- Het hoge verlies van patiënten aan follow-up kan systematische fouten in de analyse geïntroduceerd hebben als de patiënten die niet inbegrepen verschild waren de studiebevolking op belangrijke manieren vormen.
- Het aandeel mensen die vitaminesupplementen nemen is verschillend in verschillende die landen (4% in Italië met meer dan 50% in de Verenigde Staten wordt vergeleken), en de auteurs zeggen dat om dit en andere redenen de resultaten van deze studie niet op andere landen kunnen van toepassing zijn.
- Wanneer het analyseren van een hoop gegevens retrospectief is het niet ongebruikelijk om één of twee significante bevindingen te vinden; nochtans, zelfs kunnen zich de statistisch significante bevindingen toevallig voordoen.
De verbinding in deze studie wordt is op mensen getoond van toepassing die een laag-dan-normale vitamineE concentratie hebben en de resultaten niet noodzakelijk van toepassing zullen zijn op gezonde mensen die extra vitamine E als supplement dat nemen.
Verbindingen met de krantekoppen
De vitamine E „helpt oudere mensenbeweging“. Daily Telegraph, 24 Januari 2008 De vitamine E „kan daling“ afweren. Het Nieuws van het BBC, 23 Januari 2008
Verbindingen met de wetenschap
Micronutrient van het serum Concentraties en Daling in Fysieke Functie onder Oudere Personen. Bartali B, Frongillo EA, Guralnik JM, et al. JAMA 2008; 299:308 - 315
Dit nieuws komt uit Keuzen NHS |
|
|
|
|
|
|
|
|