De broccoli hebben hoge niveaus van anti-oxyderend
„Het eten van gestoomde broccoli vermindert het risico van een hartaanval door de bevoegdheid van het lichaam op te voeren om celschade“ af te houden, Gemeld Daily Telegraph.
Het nieuwe onderzoek brengt naar voren dat een mechanisme die die anti-oxyderend impliceren in de familie Brassicaceae van groenten (bloemkool, broccoli, kool en Spruitjes) wordt gevonden de opbouw van vrije basissen verhindert. De bovenmatige productie van vrije basissen kan cellen berokkenen en zelfs kanker teweegbrengen. Het document citeert andere onderzoekers die lang hebben geloofd dat de anti-oxyderende substanties gezondheidsvoordelen hebben. Nochtans, zijn vele studies er niet in geslaagd om een effect te tonen.
De ratten die broccoli tijdens deze studie werden gevoed toonden sommige veranderingen in proteïnen en de hartfunctie in vergelijking met die voedde slechts water. Nochtans, zonder te weten of zou de activering van hart-beschermende proteïnen in antwoord op anti-oxyderend het zelfde in mensen zijn, zou het voorbarig zijn om te beweren dat het eten van broccoli specifiek uw kans van een hartaanval, in het algemeen in tegenstelling tot een gezond het eten patroon vermindert.
|
|
|
Waar kwam het verhaal uit?
Subhendu Mukherjee en twee collega's op het Cardiovasculaire Onderzoekscentrum, Universiteit van de School van Connecticut van Geneeskunde in de V.S., voerden dit onderzoek uit. De studie werd gepubliceerd in het wetenschappelijke dagboek het Dagboek van de Landbouw en Chemie van het Voedsel.
Welk soort wetenschappelijke studie was dit?
Dit was een laboratoriumstudie bij ratten wordt uitgevoerd die onderzochten of eten van broccoli aan het hart voordelig zou kunnen zijn dat. De onderzoekers verdachten dit het geval zou kunnen zijn aangezien de broccoli hoge hoeveelheden selenium, een anorganisch chemisch product bevatten dat wordt verondersteld om vrije basissen en glucosinolates (organische die samenstellingen uit suiker worden afgeleid en ook om in veel andere groene groenten te vinden) op te slokken. Glucosinates is giftig in hoge dosissen, maar geweest in sulphoraphanes door te kauwen en deze worden verondersteld om tegen kanker en hartkwaal te beschermen.
De onderzoekers voedden broccoli (in een dunne modder met water wordt gemaakt) aan een groep van zes ratten, terwijl zes controledieren slechts water dat werden gevoed. Na 30 dagen, werden de harten van de dieren verwijderd en de bloedlevering gesneden 30 die minuten af, tegen twee uren worden gevolgd waar de bloedstroom was teruggekeerd. Dit was bedoeld het experimentele equivalent van een hartaanval te zijn. De onderzoekers voerden toen een verscheidenheid van tests aangaande de harten en de cellen van de hartspier uit.
Wat waren de resultaten van de studie?
Wanneer vergeleken bij de controlegroep, de ratten die broccoli werden gevoed toonden de betere functie van de hartspier na de experimentele hartaanval: zij hadden een kleinere hoeveelheid dode hartspier en van de hartspier cellen. Deze veranderingen gingen van veranderingen in verscheidene die proteïnen in de celkernen worden gevonden, en andere chemische productengedachte vergezeld het hart te beschermen.
Welke interpretaties trokken de onderzoekers van deze resultaten?
De onderzoekers rapporteren dat de experimentele hartaanval tot de dood van de cellen van de hartspier door een verandering in mitochondria binnen deze cellen en de versie van een proteïne te veroorzaken die „leidde programma's“ de cel voor dood. Consumptie van broccoli scheen die het aantal cellen van de hartspier voor celdood wordt geprogrammeerd en ook de vrijgegeven niveaus van proteïne te verminderen, dat erop wezen dat het één of ander soort het signaal „van de anti-celdood“ kon produceren. Zij onderzochten verscheidene componenten van deze wegen en beweren dat de broccoli schijnen om de hartspier in de experimentele modelhartaanval door één of andere vorm van overlevingsweg te redden.
Wat maakt de Dienst van de Kennis NHS van deze studie?
Deze studie heeft de wegengedachte onderzocht om hartspier tegen celdood tijdens een hartaanval te beschermen, gebruikend een rattenmodel van de ziekte.
De onderzoekers beweren dat de broccoli in dit opzicht een unieke groente zijn, en impliciet in de titel van hun document dat hun resultaten op zoogdieren in het algemeen zouden kunnen van toepassing zijn. Nochtans, hoe deze resultaten op hartaanvallen in mensen te bezien staat van toepassing zijn. Het is ook niet geweten of deze resultaten met andere plantaardige diëten bij ratten zouden kunnen worden bereikt.
Tot het verdere onderzoek deze bevindingen kan bevestigen, kan de beste raad zijn hartspier te beschermen door conventionele raad te volgen: eet gezond voedsel, neem in gematigde fysische activiteit in dienst en vermijd rokend. Er is ook geen kwaad in het eten van broccoli als deel van gezond, uitgebalanceerd dieet.
Verbindingen met de krantekoppen
Hoe de broccoli risico van een hartaanval kunnen verminderen. Daily Telegraph, 22 Januari 2008 Broccoli „strijden“ hartkwaal. Het Nieuws van het BBC, 22 Januari 2008
Verbindingen met de wetenschap
Broccoli: Een unieke Groente die ZoogdierHarten door het Redox Cirkelen van Thioredoxin Superfamily beschermt. Mukherjee S, Gangopadhyay H, Das DK. J Agric Voedsel Chem 2008; 56:609 - 617
Dit nieuws komt uit Keuzen NHS |
|
|
|
|
|
|
|
|