Het kan celontwikkeling beschadigen en placental bloedstroom verminderen, die het de leven-steun van de ongeboren baby systeem beïnvloeden. Er is vrees geweest een hoge cafeïneopname geboortegewicht en voorbarigheid kon ook beïnvloeden.
U.S. de onderzoekers bekeken 1.063 zwangere vrouwen in San Francisco tussen Oktober 1996 en Oktober 1998 wie hun cafeïneconsumptie niet tijdens zwangerschap veranderde.
Zij die 200mg verbruikten of meer van cafeïne een dag - het equivalent van twee of meer regelmatige koppen van koffie of vijf 12oz blikken van caffeinated drank - hadden tweemaal het mislukkingsrisico van vrouwen die geen cafeïne verbruikten.
De vrouwen die wat cafeïne maar minder dan 200mg dagelijks verbruikten hadden een meer dan 40 percenten verhoogd risico van mislukking.
De studie, vandaag in het Amerikaanse Dagboek van Verloskunde en Gynaecologie wordt gepubliceerd, werd uitgevoerd door de onderzoekafdeling van Kaiser Permanente, het grootste gezondheidsplan in de Verenigde Staten die.
De Britse Vereniging van de Koffie zei het raad op koffieconsumptie tijdens zwangerschap overeenkomstig de begeleiding aanbood van het Agentschap van de Normen van het Voedsel die 300mg van cafeïne per dag als veilige hogere grens voor zwangere vrouwen adviseert.
Dit vergelijkt aan vier koppen van onmiddellijke koffie of drie koppen van gebrouwen koffie.
Deze positie wordt ook verdedigd door de Koninklijke Universiteit van Vroedvrouwen en het Centrum voor de Voeding van de Zwangerschap.
Een woordvoerder voor het Agentschap van de Normen van het Voedsel zei het een studie over cafeïneconsumptie in zwangerschap financierde die was bijna volledig en zijn raad als aangewezen zou herzien. |