„Toen wij vonden dat de dieetsoda risico bevorderde waren wij verrast,“ zei Dr. Lyn Steffen, een verwante professor van epidemiologie bij de Universiteit van Minnesota.
„Maar anderzijds dachten wij over andere gedragspatronen,“ zij voegde in een telefoongesprek toe.
„Het kan met het compenseren van het eten hoger calorievoedsel worden geassoci?ërd. De mensen kunnen zeggen, „ik kan dit koekje eten omdat ik deze dieetsoda drink. “ „
Veel vlees, gebraden voedsel en dieetsoda kloppen aan hartkwaal, de bovengenoemde onderzoekers, en de conclusies voegen aan een zwellend lichaam van bewijsmateriaal toe die snel voedsel verbinden met ongezonde levensstijlen.
Team van Steffen onderzocht de diëten van 9.514 die mensen in een studie door het het Nationale Hart, de Long, en Instituut van het Bloed wordt gefinancierd. In een vertrek van verwante studies, ging dit één in gedetailleerd precies bekijkt wat de mensen aten.
De meesten waren op de leeftijd van 45 tot 64.
Gebaseerd op een de frequentievragenlijst van het 66 puntvoedsel, werden de vrijwilligers gecategoriseerd in twee groepen: die met een „westelijk-patroon“ dieet, zwaar op verwerkt vlees, gebraden voedsel, rood vlees; en een „voorzichtig-patroon“ dieet met meer fruit en groenten, met kleine hoeveelheden vissen en gevogelte.
Na negen jaar, ontwikkelde bijna 40 percent van die in kwestie drie of meer van de factoren met betrekking tot metabolisch syndroom, schreven zij. Dit was duidelijk zelfs wanneer het roken en de oefening binnen factored waren.
Auteursrecht © 2008 Beperkt Reuters. Alle voorgebe*houde rechten. De heruitgave of de herdistributie van de inhoud van Reuters, die door het ontwerpen of gelijkaardige middelen omvatten, zijn uitdrukkelijk belemmerd zonder de vroegere geschreven toestemming van Reuters. Reuters zal niet voor om het even welke fouten of vertragingen in de inhoud aansprakelijk zijn, of voor om het even welke die acties in afhankelijkheid daarop worden gevoerd. Reuters en het het gebiedembleem van Reuters zijn gedeponeerd handelsmerken en handelsmerken van de Groep van Reuters bedrijven rond de wereld. |