Dr. Phyo K. Myint van de Universiteit van Cambridge, het UK, en de collega's rapporteren de studie in het Amerikaanse Dagboek van Voeding resulteert.
Myint merkte op dat het niveau van vitamine C in het bloed een „goede biomarker van fruit en plantaardige consumptie is, dat vele voedingsmiddelen hebben die voor slag biologisch actief en beschermend kunnen zijn; deze studie steunt het bestaande lichaam van bewijsmateriaal dat op het hoge fruit wijst en de plantaardige consumptie voor slag.“ beschermend is
In verwant commentaar, benadrukken Drs. Sebastian J. Padayatty en Teken Levine van de Nationale Instituten van Gezondheid in Bethesda, Maryland, dat de vruchten en de groenten met vele gezondheidsvoordelen, met inbegrip van een vermindering van slagen worden geassoci?ërd. „Omdat wij weten waarom of geen hoe het voordeel voorkomt of welke vruchten en groenten efficiënt zijn, is het voorzichtig om een grote verscheidenheid te verbruiken,“ zij voegen toe.
De „optimale opname voor vermindering van slag en cardiovasculaire ziekte is onbekend,“ zij wijzen op, „maar een opname van 5-9 porties wordt dagelijks geassoci?ërd met voordeel en het publiek zou naar de hogere opnamen moeten streven.“
BRON: Amerikaans Dagboek van Geneeskunde, Januari 2008.
Auteursrecht © 2008 Beperkt Reuters. Alle voorgebe*houde rechten. De heruitgave of de herdistributie van de inhoud van Reuters, die door het ontwerpen of gelijkaardige middelen omvatten, zijn uitdrukkelijk belemmerd zonder de vroegere geschreven toestemming van Reuters. Reuters zal niet voor om het even welke fouten of vertragingen in de inhoud aansprakelijk zijn, of voor om het even welke die acties in afhankelijkheid daarop worden gevoerd. Reuters en het het gebiedembleem van Reuters zijn gedeponeerd handelsmerken en handelsmerken van de Groep van Reuters bedrijven rond de wereld.
|