Van de patiënten, werden 16 (12.2 percenten) onvoldoende gevoed toen zij aan het ziekenhuis werden toegelaten en 26 (19.8 percenten) waren ondervoed na één week. Undernutrition bij het ziekenhuistoelating werd geassoci?ërd met undernutrition één week later en complicaties na de slag, terwijl undernutrition bij één week slechte resultaten na drie maanden voorspelde.
„Deze resultaten stellen voor dat de patiënten ondervoed bij toelating niet goed met algemene het ziekenhuisdiëten terugkrijgen en eerder zullen poststroke complicaties hebben en dat de ondervoede patiënten tijdens ziekenhuisopname eerder zullen slechte functionele resultaten ontwikkelen,“ de auteurs schrijven.
De „strategische voedingssteun, in het bijzonder in patiënten met basislijnundernutrition, kan klinische resultaten na scherpe ischemische slag verbeteren,“ zij besluiten.
(Boog Neurol. 2008; 65 [1]: 39-43. Beschikbaar pre-embargo aan de media in www.jamamedia.org.)
De Nota van de redacteur: Deze studie werd gesteund door een toelage van het Koreaanse die Ministerie van Gezondheid en Welzijn, een toelage van Gezondheid 21 van Korea R&D- Project, Ministerie van Gezondheid en Welzijn, Republiek Korea, en een toelage van het Onderzoekscentrum van Hersenen Van het Onderzoeksprogramma van de Grens van de 21ste Eeuw Door het Ministerie van Wetenschap en Technologie van Korea wordt gefinancierd. Gelieve te zien het artikel voor extra informatie, met inbegrip van andere auteurs, auteursbijdragen en toetreding, financiële onthullingen, financiering en steun, enz.
Hoofdartikel: De voedings Steun kon Terugwinning na Slag verbeteren De „ondervoede staat kan een andere modifiable fysiologische risicofactor, zoals hyperglycemie en koorts, dat wanneer actief behandeld tot betere resultaten leidt,“ schrijf Neeraj Badjatia, M.D., en Mitchell S.V. Elkind, M.D., M.S., van het Universitaire Medische Centrum van Colombia, New York, in een begeleidend hoofdartikel vertegenwoordigen.
„Dit artikel is recentst in een reeks van studies die het huidige denken over de potentiële waarde van voedingssteun voor slagpatiënten vertegenwoordigen in het scherpe zorg plaatsen,“ zij gaan verder. „Het verstrekken van adequate warmteopname vroeg in de cursus na ischemische slag kan nu als therapeutische die interventie worden gezien wordt gebruikt om ziektestrengheid te minimaliseren, complicaties te verminderen en gunstig geduldige resultaten te beïnvloeden. Uiteindelijk, kunnen de factoren met betrekking tot algemene bedrag, inhoud, route en timing bepalen of de voedingssteun resultaten verbetert of ondoeltreffend.“ is
###
(Boog Neurol. 2008; 65 [1]: 15-16. Beschikbaar pre-embargo aan de media in www.jamamedia.org.)
De Nota van de redacteur: Gelieve te zien het artikel voor extra informatie, met inbegrip van auteursbijdragen en toetreding, financiële onthullingen, financiering en steun, enz. |