De onderzoekers vonden dat die vrouwen die hogere aardbeiopnamen hadden ook eerder zouden een hart-gezonde levensstijl leiden. Gemiddeld, aten de vrouwen in de hoogste groep van de aardbeiopname tweemaal ongeveer zo vele porties van vruchten en groenten elke dag zoals de vrouwen in de laagste opnamegroep. Zoals te verwachten, hadden zij veel hogere gemiddelde opnamen van belangrijke hart-gezonde voedingsmiddelen zoals vezel, vitamine C, kalium en folate. Zij waren ook most likely niet-rokeren te zijn en dagelijkse fysische activiteit te krijgen. Bovendien hadden de hoge aardbeiconsumenten bescheiden lagere niveaus van zowel totaal als LDL cholesterol, de zogenaamde „slechte“ cholesterol.
De „hogere opnamen van vruchten en groenten zijn constant geassoci?ërd met een verminderd risico van cardiovasculaire ziekte (CVD). De aardbeien zijn een rijke bron van verscheidene zeer belangrijke voedingsmiddelen en phytonutrients die een rol kunnen spelen in het beschermen van hartgezondheid. Dit is de eerste studie om aan te tonen dat de aardbeien kunnen helpen de waarschijnlijkheid verminderen van niveaus CRP in het bloed opgeheven te hebben. Terwijl meer onderzoek wordt vereist, helpt deze studie meer bewijs dat leveren het eten van vruchten en groenten zal helpen risico voor cardiovasculaire ziekte verminderen,“ bovengenoemde Sesso.
De aardbeien zijn een krachtcentrale van voedingsmiddelen en anti-oxyderend die in andere studies zijn getoond helpen risicofactoren voor hartkwaal en sommige soorten kanker verminderen. Achtentachtig percent van de levering van de natie van aardbeien komt uit Californië. De verdere informatie over wetenschappelijk onderzoek naar het verband tussen de aardbeien van Californië en gezondheid kan in http://www.calstrawberry.com worden gevonden.
Bron: Sesso HD, Gaziano JM, Jenkins D, het Begraven, JE, 2007. Aardbeien en CVD in vrouwen. Dagboek van de Amerikaanse Universiteit van Voeding, de kwestie van Augustus 2007.
|